درباره انجمن بین المللی حمایت از بیماران دیابتی ایران

 

انجمن بین المللی حمایت از بیماران دیابتی ایران در سال ۱۳۶۸، ضمن ضرورت تأسیس یا احیا یک انجمن ملی با هدف تحت پوشش قرار دادن بیماران مبتلا به دیابت مطرح و بلافاصله مورد استقبال قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۳۷۰ باکمک عده ای از متخصصین و والدین بیماران تأسیس شد که در حوزه علمی فرهنگی تحقیقاتی فعالیت می‌کند.

این انجمن خیریه توسط آقای دکتر شکور امیدی دارای مدرک تخصصی ایمونولوژی از دانشگاه تهران پایه گذاری گردید. ایشان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی مشاور عالی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بوده و در سابقه زندگی ایشان حضور30 ماه خدمت داوطلبانه درجبهه های جنگ و کسب درجۀ دریاداری از سپاه پاسداران و جانبازی 25% ایشان در سلیمانیه عراق دیده می شود. فعالیت های علمی و تدریس دانشگاه ارایه بیش از 30 سخنرانی علمی در کشور و چاپ مقالات علمی می باشد. این انجمن ابتدا در استان گیلان در سال 1378 توسط دکتر شکور امیدی بنیان گذاری شد و در سال 1382فعالیت کشوری خود را شروع کرد. این انجمن در حال حاضر در برخی از کشورهای خارجی و همسایه دفاتر فعال دارد. شیوع دیابت و افراد در معرض خطر دیابتی حدود 10% بر آورد میگردد که بیش از 50% از بیماری خود خبر ندارند.

دکتر امیدی در بسیاری از همایشهای مربوط به غذای سالم و ارگانیک اعلام کرده است که هدف ما بهبود تغذیه بیماران دیابتی و بهره گیری آنان از مواد غذایی سالم و ارگانیک است.

وی معتقد است که باید در خصوص بیماری دیابت، فعالیتهای انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی و آشنایی با مواد خوراکی سالم و در زمینه راههای پیشگیری از بیماری دیابت فعالیت های اطلاع رسانی موثر تری را بکار برد.

ایشان ظرفیت های مردمی را همواره کمک های موثری برای شکل گیری انجمن ها و فعالیت های اجتماعی میدانند و یکی دیگر از اهداف این انجمن خیریه را بهره گیری از پتانسیل جوانان  و بانوان برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و سلامت عنوان نموده اند.

انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی ایران با همکاری برندهای تولید کننده محصولات غذایی، سبد غذایی سالمی را در اختیار بیماران دیابتی و خانواده ها قرار می دهد و چون ولع بیماران دیابتی برای مواد غذایی شیرین بالاست، تلاش شده تا مواد غذایی سالمی با استفاده از شیرین کننده های ارگانیک تولید و در اختیار این بیماران قرار گیرد.

دکتر امیدی امیدوار است با ترویج تغذیه سالم و غذای ارگانیک نابینایی، قطع عضو، مشکلات روحی، بیماری کلیوی، اختلالات جنسی و غیره که از عوارض بیماری دیابت هستند، ریشه کن شده و دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

ایشان با توجه ویژه و خاصی که نسبت به بیماران دیابتی و خانواده های آنان داشته اند، توانستند تا در مدت زمان کوتاهی این انجمن را به نقطه کنونی خود برسانند. در این انجمن کارهای خیریه و عام المنفعه بسیار قابل توجهی طی سالهای متمادی صورت گرفته است. این انجمن که اکنون بالغ به پنج میلیون نفر بیمار دیابتی ثبت شده دارد، در طی این سالها با خدمات بی نظیری توانست بسیاری از مشکلات و مسایل بیماران را مرتفع نماید.

انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی ایران نه تنها به بیماران دیابتی خدمات موثری ارائه می دهد بلکه در راستای ارتقاء سلامت افراد جامعه همواره پیشرو و زبانزد بوده است.

اهم فعالت های این انجمن عبارتند از:

الف. فعالیت های آموزشی

  • آموزش همگانی دیابت
  • آموزش به افراد دیابتی

ب. برگزاری كارگاه‌ها و سمینارها

ج. همکاری در تأسیس شعب انجمن دیابت ایران در شهرستان ها

د. فعالیت‌های پژوهشی       

  • همكاری پژوهشی با دانشكده‌های علوم‌پزشكی
  • همکاری و مشاوره در تهیه پایان نامه پژوهشی با موضوع دیابت
  • ارسال مقالات و شركت در سمینارها

ه. انتشارات

  • چاپ 64 شماره فصلنامه پیام دیابت
  • چاپ بیش از 255 هزار جلد كتاب آموزشی دیابت

چاپ ده‌ها هزار بروشور و پوستر آموزشی دیابت

  • مدیریت
  • اردیبهشت 20, 1398
  • 1008 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه